Na koncertě na pražském Chodově Madonna představí v rámci světového turné Sticky and Sweet své poslední album Hard Candy, ale i výběr svých nejslavnějších hitů včetně Like a Prayer a Ray of Light.

Praha se má na co těšit. Už předem je jasné, že jde o největší hudební akci letošního roku. Promotérská společnost Live Nation, s níž Madonna před časem podepsala exkluzivní desetiletý kontrakt, očekává v chodovském "přírodním amfiteátru" účast pětačtyřiceti tisíc lidí.

Královnu popu tedy tentokrát uvidí v Česku ještě víc fanoušků než v roce 2006, kdy do Prahy zavítala poprvé a dvakrát za sebou vyprodala koncert pro patnáct tisíc lidí ve vysočanské Sazka Areně.

"Víc než kdy předtím" - to je ostatně také jedním z hlavních hesel interpretky, která má na kontě přes dvě stě milionů prodaných desek a sto patnáct milionů samostatně prodaných singlů, což z ní činí nejprodávanější zpěvačku všech dob.

Světovému popu vládne už víc než čtvrtstoletí. A s průměrným ročním výdělkem sto deset milionů dolarů je podle prestižního ekonomického magazínu Forbes také vůbec nejúspěšnější hudebnicí současnosti.

Byznys stojí na koncertech

Právě koncertní turné jsou přitom nyní nejziskovějšími "aktivy" v Madonnině hudebním portfoliu. Úspěch alba True Blue, kterého se v roce 1986 prodalo přes čtyřicet milionů kopií, ostatně už žádná Madonnina novinka nepřekoná.

V době, kdy nejen kvůli nelegálnímu internetovému stahování a pirátskému kopírování desek globálně upadá prodej hudebních nosičů, se královně popu daří umně zkombinovat každé nové vydané album s celosvětovým turné a toto spojení vždy funguje výborně. Obojí se vždy stane událostí především díky olbřímí marketingové propagaci.

I proto ostatně Madonna od své "domovské" gramofirmy Warner Music po více než dvaceti letech úspěšné spolupráce odešla ke konkurenci; promotérská společnost Live Nation jí nabídla rekordní kontrakt na sto dvacet milionů dolarů zaručující pro následujících deset let uspořádání čtyř světových turné a vydání čtyř nových hudebních alb.

Ať prodej desek třeba stagnuje, její koncertní šňůry jsou pokaždé velmi ziskovým podnikem. A dosud platí, že každé nové Madonnino turné vydělá zaručeně víc než to předchozí.Dá se očekávat, že to aktuální, Sticky and Sweet Tour, bude nejúspěšnější koncertní šňůrou v historii. I proto, že je nejdelším Madonniným koncertním podnikem.

Jen v loňském roce vyneslo osmapadesát koncertních show v sedmnácti zemích světa Madonně na tržbách přes dvě stě osmdesát milionů dolarů, dosud jej zhlédlo přes dva miliony fanoušků. Podobnou částku může vydělat i jeho letošní pokračování.

Tři roky staré Confession Tour, s nímž Madonna navštívila Prahu a jež proslulo hojně diskutovaným zpěvaččiným "ukřižováním" na diskotékově blikajícím kříži, přitom vyneslo dvě stě šedesát milionů dolarů. Re-Invention Tour v roce 2004 necelých sto pětadvacet milionů dolarů. Ve své době oba tyto podniky přitom pokaždé překonaly stávající rekordy.

Na září se chystá "Oslava"

Aktuální turné Sticky and Sweet sice vychází z loňské desky Hard Candy, v níž se Madonna inspirovala taneční hudbou, hip hopem a RnB a na níž spolupracovala s nejvlivnějšími RnB hudebníky a producenty současnosti, Justinem Timberlakem a Timbalandem, zároveň však osobitě propaguje i Madonninu připravovanou novinku, album Celebration (Oslava). To se na pultech hudebních obchodů objeví už v září a vydavatelé slibují nejen výběr jejích největších hitů v remasterované verzi a zbrusu nových, neotřelých aranžmá, ale také nové hity v čele s pilotní Celebration.

Madonna zároveň úspěšně pokračuje i ve spolupráci s reklamní branží. Od letošního jara je hlavní tváří propagační kampaně francouzského módního domu Louis Vuitton, s nímž podepsala multimilionový kontrakt. Sérii módních fotografií pro tuto luxusní módní značku nafotil Steven Meisel, který s Madonnou v roce 1992 spolupracoval i na kontroverzní knize Sex, která na dlouhou dobu určila její uměleckou image.

 

Na co se mohou diváci večer těšit

vedle písní z Madonnina zatím posledního alba Hard Candy nebudou na playlistu chybět ani nejslavnější hity jako Like A prayer nebo Ray of Light

obří obrazovky zajistí "virtuální duety" s Justinem Timberlakem či Britney Spears

doprovodné zadní projekce "ozdobí" záběry Baracka Obamy, Johna Lennona, Johna Fitzgeralda Kennedyho, ale také Adolfa Hitlera a Roberta Mugabeho

scéně bude vévodit historický kabriolet

Madonnu doprovodí osmadvacet hudebníků a tanečníků včetně trojčlenné cikánské kapely z Rumunska



 
 

 
MNOHO TVÁŘÍ KRÁLOVNY POPU
Byla už rockerkou, gejšou, dominou i Marií Antoinettou. Nejprodávanější zpěvačka hudební historie teď přijíždí do Prahy představit album Hard Candy.
FOTO: PROFIMEDIA, REUTERS