Na koncertě na pražském Chodově Madonna představí v rámci světového turné Sticky and Sweet své poslední album Hard Candy, ale i výběr svých nejslavnějších hitů včetně Like a Prayer a Ray of Light.
Praha se má na co těšit. Už předem je jasné, že jde o největší hudební akci letošního roku. Promotérská společnost Live Nation, s níž Madonna před časem podepsala exkluzivní desetiletý kontrakt, očekává v chodovském "přírodním amfiteátru" účast pětačtyřiceti tisíc lidí.
Královnu popu tedy tentokrát uvidí v Česku ještě víc fanoušků než v roce 2006, kdy do Prahy zavítala poprvé a dvakrát za sebou vyprodala koncert pro patnáct tisíc lidí ve vysočanské Sazka Areně.
"Víc než kdy předtím" - to je ostatně také jedním z hlavních hesel interpretky, která má na kontě přes dvě stě milionů prodaných desek a sto patnáct milionů samostatně prodaných singlů, což z ní činí nejprodávanější zpěvačku všech dob.
Světovému popu vládne už víc než čtvrtstoletí. A s průměrným ročním výdělkem sto deset milionů dolarů je podle prestižního ekonomického magazínu Forbes také vůbec nejúspěšnější hudebnicí současnosti.
Byznys stojí na koncertech
Právě koncertní turné jsou přitom nyní nejziskovějšími "aktivy" v Madonnině hudebním portfoliu. Úspěch alba True Blue, kterého se v roce 1986 prodalo přes čtyřicet milionů kopií, ostatně už žádná Madonnina novinka nepřekoná.V době, kdy nejen kvůli nelegálnímu internetovému stahování a pirátskému kopírování desek globálně upadá prodej hudebních nosičů, se královně popu daří umně zkombinovat každé nové vydané album s celosvětovým turné a toto spojení vždy funguje výborně. Obojí se vždy stane událostí především díky olbřímí marketingové propagaci.
I proto ostatně Madonna od své "domovské" gramofirmy Warner Music po více než dvaceti letech úspěšné spolupráce odešla ke konkurenci; promotérská společnost Live Nation jí nabídla rekordní kontrakt na sto dvacet milionů dolarů zaručující pro následujících deset let uspořádání čtyř světových turné a vydání čtyř nových hudebních alb.
Madonna už se blíží k Praze. Ze severu dorazí karavana 70 kamionů - čtěte ZDE
Madonna uklidňuje Pražany: "Toto publikum není stanovacího typu" - čtěte ZDE
Ať prodej desek třeba stagnuje, její koncertní šňůry jsou pokaždé velmi ziskovým podnikem. A dosud platí, že každé nové Madonnino turné vydělá zaručeně víc než to předchozí.Dá se očekávat, že to aktuální, Sticky and Sweet Tour, bude nejúspěšnější koncertní šňůrou v historii. I proto, že je nejdelším Madonniným koncertním podnikem.
Jen v loňském roce vyneslo osmapadesát koncertních show v sedmnácti zemích světa Madonně na tržbách přes dvě stě osmdesát milionů dolarů, dosud jej zhlédlo přes dva miliony fanoušků. Podobnou částku může vydělat i jeho letošní pokračování.
Tři roky staré Confession Tour, s nímž Madonna navštívila Prahu a jež proslulo hojně diskutovaným zpěvaččiným "ukřižováním" na diskotékově blikajícím kříži, přitom vyneslo dvě stě šedesát milionů dolarů. Re-Invention Tour v roce 2004 necelých sto pětadvacet milionů dolarů. Ve své době oba tyto podniky přitom pokaždé překonaly stávající rekordy.
Na září se chystá "Oslava"
Aktuální turné Sticky and Sweet sice vychází z loňské desky Hard Candy, v níž se Madonna inspirovala taneční hudbou, hip hopem a RnB a na níž spolupracovala s nejvlivnějšími RnB hudebníky a producenty současnosti, Justinem Timberlakem a Timbalandem, zároveň však osobitě propaguje i Madonninu připravovanou novinku, album Celebration (Oslava). To se na pultech hudebních obchodů objeví už v září a vydavatelé slibují nejen výběr jejích největších hitů v remasterované verzi a zbrusu nových, neotřelých aranžmá, ale také nové hity v čele s pilotní Celebration.Madonna zároveň úspěšně pokračuje i ve spolupráci s reklamní branží. Od letošního jara je hlavní tváří propagační kampaně francouzského módního domu Louis Vuitton, s nímž podepsala multimilionový kontrakt. Sérii módních fotografií pro tuto luxusní módní značku nafotil Steven Meisel, který s Madonnou v roce 1992 spolupracoval i na kontroverzní knize Sex, která na dlouhou dobu určila její uměleckou image.
Na co se mohou diváci večer těšit
vedle písní z Madonnina zatím posledního alba Hard Candy nebudou na playlistu chybět ani nejslavnější hity jako Like A prayer nebo Ray of Lightobří obrazovky zajistí "virtuální duety" s Justinem Timberlakem či Britney Spears
doprovodné zadní projekce "ozdobí" záběry Baracka Obamy, Johna Lennona, Johna Fitzgeralda Kennedyho, ale také Adolfa Hitlera a Roberta Mugabeho
scéně bude vévodit historický kabriolet
Madonnu doprovodí osmadvacet hudebníků a tanečníků včetně trojčlenné cikánské kapely z Rumunska
MNOHO TVÁŘÍ KRÁLOVNY POPU
Byla už rockerkou, gejšou, dominou i Marií Antoinettou. Nejprodávanější zpěvačka hudební historie teď přijíždí do Prahy představit album Hard Candy.
FOTO: PROFIMEDIA, REUTERS
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist