Film o zesnulém "králi popu" Michaelu Jacksonovi This Is It vydělal za prvních pět dní po celém světě 101 milionů dolarů (1,8 miliardy korun). Do kas severoamerických kin přinesl o uplynulém víkendu 21,3 milionu dolarů, a stal se tak jedničkou na tamním filmovém trhu. Distribuční společnost Sony se v návaznosti na jeho úspěch rozhodla snímek vysílat déle než dva týdny, jak původně plánovala.

Jednička žebříčku návštěvnosti z předchozího týdne, nízkorozpočtový film Paranormal Activity klesl na druhou pozici. Za víkend za něj kina utržila 16,5 milionu dolarů, dohromady již vydělal na 84,8 milionu dolarů.

Jacksona miluje celý svět

Na severoamerickém kontinentu snímek o Jacksonovi přinesl 32,5 milionu dolarů, v zámoří pak dalších 68,5 milionu, z toho 10,4 milionu v Japonsku, 6,3 milionu v Německu, 5,8 milionu ve Francii a 3,2 milionu dolarů v Číně.

"(Jackson) Je milován na celé planetě. Nezáleží, zda je to v Asii, Africe, Austrálii, Evropě, Jižní Americe. Každý světový kontinent ho miloval a miloval jeho hudbu," prohlásil Rory Bruer z distribuční společnosti Sony.

V Británii, kde Jackson plánoval šňůru 50 londýnských koncertů, film vydělal 7,6 milionu dolarů. Snímek zachycuje Jacksona několik týdnů před jeho červnovým skonem, jak nacvičuje na londýnská hudební vystoupení.

Snímek zůstane v kinech déle

Snímek This Is It měla kina promítat pouze dva týdny, distribuční studio se ale rozhodlo ponechat ho na plátnech o několik týdnů déle. Návštěvníci ho tak mohou zhlédnout i po víkendu následujícím po Dni díkuvzdání (čtvrtý listopadový čtvrtek v USA), který bývá pro kina jedním z nejvýdělečnějších v roce. V zámoří pak chce Sony přistupovat k jednotlivým trhům individuálně. Podle Bruera tak jednotlivé země získají o jeden až tři promítací týdny navíc.

Studio zaplatilo za filmová práva 60 milionů dolarů, což byla investice, která se mu vrátila do několika dní. "Vsadili 60 milionů dolarů na tohle a dostali za pouhých pět dní 101 milionů. Byl to hazard a sázka, která se vyplatila," řekl kasovní analytik ze serveru Hollywood.com Paul Dergarabedian.

Paranormal Activity stál v čele nejúspěšnějších halloweenských snímků. Dvojka z minulého týdne Saw VI klesla s 5,6 milionu dolarů na pátou příčku. Za deset dní utratili diváci za šesté pokračování hororové série 22,8 milionu dolarů. Předchozí díly ale vždy vydělaly za první víkend v kinech 30 milionů dolarů.

Tabulka nejnavštěvovanějších filmů v severoamerických kinech podle prodeje lístků (od pátku do neděle):

Pořadí. Název  Tržby (v milionech dolarů)

1. This Is It  21,3

2. Paranormal Activity 16,5

3. Ctihodný občan 7,3

4. Trable v ráji 6,1

5. Saw VI 5,6

6. Where the Wild Things Are 5,1

7. The Stepfather 3,4

8. Astro Boy 3,04

9. Amelia 3

10. Upírův pomocník 2,8

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist