Tento koncept funguje spolehlivě – alespoň v rámci velkých artových festivalů.

Jejich program totiž jaksi automaticky naplní povinná umělecká dramata, temné tvůrčí deprese, ultrarealistické sociální příběhy. Festivalový divák tak zúží své vidění světa a „přepne“ do stavu, kdy mu leží na bedrech tíha bezmála celého světa.

Do této festivalové chmury pak vlétne film, který v těle pracuje jako dvojitý Semtex po šálcích hořkého kafe.

Příkladnou ukázkou takové energetické vzpruhy byl v Cannes například famózní Oldboy v roce 2004. A z Jižní Koreje pochází i letošní kandidát na diváckou festivalovou rozbušku: akční jízda The Yellow Sea.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se