Tento koncept funguje spolehlivě – alespoň v rámci velkých artových festivalů.
Jejich program totiž jaksi automaticky naplní povinná umělecká dramata, temné tvůrčí deprese, ultrarealistické sociální příběhy. Festivalový divák tak zúží své vidění světa a „přepne“ do stavu, kdy mu leží na bedrech tíha bezmála celého světa.
Do této festivalové chmury pak vlétne film, který v těle pracuje jako dvojitý Semtex po šálcích hořkého kafe.
Příkladnou ukázkou takové energetické vzpruhy byl v Cannes například famózní Oldboy v roce 2004. A z Jižní Koreje pochází i letošní kandidát na diváckou festivalovou rozbušku: akční jízda The Yellow Sea.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.