Pedro Almodóvar oslnil Vary. V den, kdy festival žije uvedením digitalizované Markety Lazarové, se v karlovarském kině Čas docela nenápadně představil jeden z nejnápadnějších filmů letošního ročníku. Kůže, kterou nosím, nejnovější snímek proslulého španělského režiséra, láká nejen na Almodóvarovo jméno, ale především na vynikajícího Antonia Banderase v hlavní roli.
Slavného španělského idola v hollywoodských službách viděly Vary před dvěma lety na vlastní oči. Od té doby se však dál prezentuje, jak ho jeho fanoušci znají nejvíce – jako hispánský lamač srdcí v hollywoodských velkoprodukcích, kde sází na šarmantní zjev a angličtinu s výrazným přízvukem. Od Zorra mstitele přes dabing Kocoura v botách v komediích o Shrekovi.
Jazyk, kterým mluvím
V novém Almodóvarově filmu však Banderas dokazuje, že škatulkovat jej do role interesantně prošedivělého svůdce exotického zjevu by byla velká chyba. Banderas je nejlepší tam, odkud vzešel - v klasických dramatech hraných v jeho rodném jazyce. A v Almodóvarovi, který ho kdysi objevil, zvlášť.
Příběh bohatého a respektovaného plastického chirurga a váženého dermatologa (Banderas) s lehce psychopatickými a pedantskými sklony, který ohromí lákařské audiotrium objevem dokonalého transplantátu - umělé kůže, jež může být takřka všelékem, s Banderasovým výkonem stojí a padá.
Ušij si svou manželku
Jeho doktor Robert Ledgard totiž vedle geniálního objevu skrývá i děsivé tajemství - dvanáct let po tragické smrti jeho manželky, která se zabila poté, co poprvé spatřila svou kdysi krásnou tvář zohyzděnou požárem, se doktor Ledgard pokouší vyrobit si dvojnici své někdejší lásky - respektivě přešít do její dokonalé podoby někoho jiného, ne zcela dobrovolnou oběť.
A používá na to všechny své lékařské znalosti, schopnosti, pedantickou disciplinovanost, vědeckou přesnost, chirurgickou trpělivost. A taky psychopatické sklony, které mu nezabrání ani v tom nejhorším na cestě k naplnění jeho zrůdného úmyslu.
Jak přežít Vary, když nejste VIP? Snadno, i Hollywood je tu na dotek - čtěte ZDE
O půlnoci potkáte v Karlových Varech holku-zabijáka. Pozor na ni, jmenuje se Hanna - čtěte ZDE
Šarmantní muž dávno překročil hranice bioetiky i lékařské přísahy, nenechá se spoutat konvencemi ani předsudky, a v touze dokázat svou lékařskou genialitu se nebojí spáchat zločin. Je však otázkou, zda se mu ďábelský úmysl nevrátí jako bumerang - aby ho zničil.
Jde o víc než o temné myšlenky
Almodóvar v thrilleru s prvky melodramatu, který natočil podle bestselleru Tarantule Thierryho Jonqueta, diváka zapléta do složité pavučiny vztahových i dějových linií, záměrně ho mate retrospektivami a paralelními scénáristickými zkratkami, vypráví přerývavě, s mnoha odbočkami. A o to rafinovanější je pak překvapivá pointa jeho příběhu.
"Tvář nás definuje," říká Banderasův hrdina, i když sám za tou svou skrývá víc než temné myšlenky. V příběhu, v němž hraje zásadní roli chladně vykalkulovaná a precizně provedená pomsta, Almodóvar složil velkolepý hold několika svým vzorům - v Kůži, kterou nosím, najdeme hororvé odkazy na Hitchcocka, i temnou reflexi Buňuela. Zanedlouho se nový Almodóvar objeví i v běžné české distribuci.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist