Proslulý portrét Bohuslava Reynka či Josefa Váchala anebo cyklus Děti. Referenčních bodů má dílo Dagmar Hochové (1926) hodně, nikdo se však ještě nepodíval, jakou stopu v její velmi obsáhlé tvorbě zanechal surrealismus.

Vždyť studovala v ateliéru Jaromíra Funkeho a její blízkou přítelkyní byla Emila Medková. Po stopách absurdity a snové hravosti na fotografiích Dagmar Hochové se vydává výstava Akrobat na glóbu života v pražské Leica Gallery.

S rozběhem proti zdi

"Rozhodně nelze říct, že by Dagmar Hochová byla surrealistka, ale některé její práce jsou tím směrem dotčeny," říká kurátor výstavy Tomáš Pospěch a ukazuje na snímek dvou chlapců, kteří se rozeběhli proti oprýskané zdi.

Fotografie je zachytila v momentu, kdy se nohou od zdi odrážejí. Bláznivé počínání rozjančených kluků je vlastně dost surreálné, dává divák kurátorovi za pravdu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se