Proslulý portrét Bohuslava Reynka či Josefa Váchala anebo cyklus Děti. Referenčních bodů má dílo Dagmar Hochové (1926) hodně, nikdo se však ještě nepodíval, jakou stopu v její velmi obsáhlé tvorbě zanechal surrealismus.
Vždyť studovala v ateliéru Jaromíra Funkeho a její blízkou přítelkyní byla Emila Medková. Po stopách absurdity a snové hravosti na fotografiích Dagmar Hochové se vydává výstava Akrobat na glóbu života v pražské Leica Gallery.
S rozběhem proti zdi
"Rozhodně nelze říct, že by Dagmar Hochová byla surrealistka, ale některé její práce jsou tím směrem dotčeny," říká kurátor výstavy Tomáš Pospěch a ukazuje na snímek dvou chlapců, kteří se rozeběhli proti oprýskané zdi.
Fotografie je zachytila v momentu, kdy se nohou od zdi odrážejí. Bláznivé počínání rozjančených kluků je vlastně dost surreálné, dává divák kurátorovi za pravdu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.