V malé drama proměnili filmoví analytici závěr loňského roku. Netrpělivě sledovali každého návštěvníka a každý dolar, který utržil čtvrtý díl Mission Impossible, a zvažovali, jak loňský poslední velkofilm s výraznými komerčními i diváckými ambicemi zamíchá s konečnými čísly návštěvnosti na americkém trhu.
Podle předběžného účtování totiž Američané chodili do kina nejméně za posledních šestnáct let. Přesto mohly filmové společnosti v klidu slavit. I přes zhruba čtyřprocentní úbytek diváků si totiž připsaly třetí nejvyšší tržby v historii.
A co je podstatnější, mají za sebou rekordně úspěšný rok na zahraničních trzích. Filmoví historici se tak možná budou za rokem 2011 ohlížet jako za startem globálnějšího Hollywoodu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.