K Vesničce mé střediskové přirovnal nový český snímek Signál jeho producent. Evokování jedné z nejpopulárnějších tuzemských komedií je z reklamního hlediska velechytré, ale zároveň jde o klamavou reklamu par excellance.

Signál, jenž aktuálně vede žebříček návštěvnosti českých kin, nemá s poetikou, humorem a přesahy tria Smoljak-Svěrák-Menzel společného zhola nic. Maximálně to, že se odehrávají na "typické" české vesnici.

Napůl cesty

Evokovat paralelu mezi začínajícím režisérem Tomášem Řehořkem a Jiřím Menzelem také není namístě. Řehořek není a nebude Menzel. Signál ale aspoň ukazuje, že se nebojí experimentovat a v jednom ze světlých momentů filmu se i na české poměry nečekaně vydat do koutů psychologického hororu.

Signál je film bolestivě napůl cesty. Stylem, žánrově, vyzněním i nerozhodností, čím vlastně chce být. Zda "řachtavou" komedií, parodií, vážnou reflexí reality nebo psychologickou studií. Jasné je jen to, jak moc tvůrci chtěli hit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se