Další z mileneckých šarvátek, z nichž se skládá letitý vztah lásky a nenávisti mezi Hollywoodem a festivalem v Cannes, se odehrála během prvních dvou dnů přehlídky. Alespoň symbolicky, co se filmů v soutěži týče.

Proti roztomilé rozvernosti americké komedie Moonrise Kingdom Wese Andersona, která akci ve středu zahájila, i proti procesí hollywoodských hvězd včetně Bruce Willise, Jane Fondové nebo Aleka Baldwina nasadili organizátoři následující den těžkou artovou váhu. Zřejmě největšího francouzského autora současnosti Jacquese Audiarda a jeho Rust and Bone - napůl sociální realismus, napůl Rocky.

Audiard - v barvách týmu "Godard and co." - je silným adeptem na Zlatou palmu. Trochu ironicky i díky tomu, že si jeho film o vztahu mezi cvičitelkou kosatek na vozíku a mentálně nestabilním boxerem s pětiletým synem svoji sílu empaticky vypůjčuje ze stylu a žánrů spojovaných s Hollywoodem. V Cannes totiž platí, že milenecké šarvátky bývají spíš na oko a na efekt a že za nimi hlavně v klidu běží nesoutěžní "nuda" - obchod.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se