Další z mileneckých šarvátek, z nichž se skládá letitý vztah lásky a nenávisti mezi Hollywoodem a festivalem v Cannes, se odehrála během prvních dvou dnů přehlídky. Alespoň symbolicky, co se filmů v soutěži týče.
Proti roztomilé rozvernosti americké komedie Moonrise Kingdom Wese Andersona, která akci ve středu zahájila, i proti procesí hollywoodských hvězd včetně Bruce Willise, Jane Fondové nebo Aleka Baldwina nasadili organizátoři následující den těžkou artovou váhu. Zřejmě největšího francouzského autora současnosti Jacquese Audiarda a jeho Rust and Bone - napůl sociální realismus, napůl Rocky.
Audiard - v barvách týmu "Godard and co." - je silným adeptem na Zlatou palmu. Trochu ironicky i díky tomu, že si jeho film o vztahu mezi cvičitelkou kosatek na vozíku a mentálně nestabilním boxerem s pětiletým synem svoji sílu empaticky vypůjčuje ze stylu a žánrů spojovaných s Hollywoodem. V Cannes totiž platí, že milenecké šarvátky bývají spíš na oko a na efekt a že za nimi hlavně v klidu běží nesoutěžní "nuda" - obchod.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.