Cronenberg, Haneke, Vinterberg… Jména režisérů, kteří letos soutěží o Zlatou palmu na festivalu v Cannes, už jsou v půli přehlídky všichni schopní odříkat po paměti, i kdyby je někdo vzbudil v jednu v noci.
Dvaadvacítka filmů ale tvoří jen naprostý fragment z celkového masivního objemu tisíců snímků, které se během jedenácti dní v Cannes promítnou – ať už celé, v ukázkách, nebo se jen předají z ručky do ručky na DVD.
Levné i dražší kopie
V hlavní soutěži Blood Shot, Brace for Impact nebo Sharktopus sice nikdy neuvidíte, ale o poznání věrněji odrážejí to, jak kinematografie vypadá a z čeho je živý filmový byznys.
A protože jsme v Cannes, je filmovému toku žánrových snímků levných i dražších, většinou kopírujících a mixujících osvědčené předlohy vyhrazeno „podsvětí“ festivalového paláce, nad nímž se klene éterický svět „pravého umění“.
Nejlepší momentky z Cannes: Nick Cave, Petra Němcová a loučící se Jackie Chan - čtěte ZDE
Živě z Cannes: Wes Anderson někde udělal chybu, lepší je skočit do moře - čtěte ZDE
Následuje malá hitparáda (naprosto bez jakékoliv povýšené uštěpačnosti) filmových pozoruhodností vybraných z reklamy na filmy otištěné v pondělním vydání festivalových mutacích Variety, Screen a The Hollywood Reporter.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.