Na třináct let se po něm slehla zem. Vyhýbal se novinářům, natočil jen pár krátkých filmů a stále jej připomínala záře z glorioly obklopující jeho ranné filmy Když chlapec potká dívku a Milence z Pont-Neuf.
Nyní se napůl legendární francouzský režisér Leos Carax vynořil v soutěži v Cannes. S filmem Holy Motors, karnevalem absurdit, poetické kinematografie atrakcí, anarchie a hravé metafyziky.
Mluví v něm auta, skřet v zelené kamizole unáší modelku ze hřbitova a později s erekcí zaujme Ježíšovo místo v sousoší Piety. Letos nebyl v soutěži svobodnější a odpoutanější film. Anarchy in France!
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.