Na třináct let se po něm slehla zem. Vyhýbal se novinářům, natočil jen pár krátkých filmů a stále jej připomínala záře z glorioly obklopující jeho ranné filmy Když chlapec potká dívku a Milence z Pont-Neuf.

Nyní se napůl legendární francouzský režisér Leos Carax vynořil v soutěži v Cannes. S filmem Holy Motors, karnevalem absurdit, poetické kinematografie atrakcí, anarchie a hravé metafyziky.

Mluví v něm auta, skřet v zelené kamizole unáší modelku ze hřbitova a později s erekcí zaujme Ježíšovo místo v sousoší Piety. Letos nebyl v soutěži svobodnější a odpoutanější film. Anarchy in France!

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se