Od chvíle, co se na festivalu Coachella v dubnu objevil hologram zastřeleného rappera Tupaca Shakura, má hudební showbyznys nový fenomén. Virtuální Freddie Mercury už si zazpíval s Queen a na cestě jsou také projekce Elvise Presleyho, Jima Morrisona, Jimiho Hendrixe či Marilyn Monroe.
Důvod je jasný. Od Tupacova "znovuzrození" vzrostly prodeje jeho desek o 571 procent a video z Coachelly už na YouTube shlédlo přes deset milionu lidí.
Tupac nepojede
Ačkoliv hologramy jsou jen dalším krokem ve vlně revivalů a retra (viz nová inscenace Zdi Rogera Waterse, obnovení Van Halen atd), potenciálně se v nich skrývají další miliony dolarů, jež lze utržit na vstupném.
Jako první mohl na turné s hologramem Tupaca vyjet rapper Dr. Dre, ten však nápad po nějakém čase zavrhl. "Chci jasně říci, že Tupaca jsme stvořili jen pro jediný koncert na Coachelle a nehodláme s ním jet na turné," oznámil fanouškům. Což je voda na mlýn dalším podnikatelům v tomto novém druhu posmrtného byznysu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.