Ve svých začátcích v 60. letech patřil Spider-Man spíše mezi komiksové otloukánky a poměrně dlouho trvalo, než se z něho stala multimiliardová značka.
Postupně Pavoučí muž rozhodil svoje komerční sítě od komiksů, jichž se na začátku 90. let prodalo půl milionu od čísla, přes televizní seriály a filmové hity až k muzikálu na Broadwayi a figurkám v podobě Transformers.
Boom odstartoval Batman
V prodeji merchandisingu, jako jsou trička, masky nebo lego, porazil Spider-Man v roce 2010 svoji komiksovou konkurenci. Za zboží s jeho logem, na nějž vlastní od roku 2007 práva hračkářský gigant Hasbro, lidé utratili celosvětově 590 milionů dolarů.
O dvě stě třicet milionů víc než za Batmana. Snímek Batman Tima Burtona z roku 1989 je přitom obecně považovaný za skutečný začátek boomu merchandisingu v zábavním průmyslu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.