V Miami v neděli skončil další ročník veletrhu Art Basel Miami. Podle časopisu Forbes ani tentokrát nebyl tak moc o umění jakožto o možnosti ukázat se ve společnosti, seznámit se s významnými hráči na uměleckém trhu a vést debaty o současném umění.
Art Basel Miami vznikl před deseti lety jako odnož slavnějšího, stejnojmenného švýcarského veletrhu, který se koná vždy v červnu. Protože větší část Art Basel Miami zabírají večírky a recepce pořádané v drahých hotelích, kritici veletrh často používají jako ilustraci toho, co všechno je se současným uměním v nepořádku. Například Simon Doonan v časopisu Slate letos označil Art Basel Miami za "chlebíčkový veletrh".
Jiní, jako například Sarah Thorntonová na serveru Art Info či Will Gompertz z BBC, se u této příležitosti opřeli do trhu s uměním jako takového. Argumentují tím, že soustavně se zvyšující částky investované do umění podkopávají jeho význam a dělají z něj obyčejný byznys. To prý ve finále škodí samotné kultuře – a Art Basel Miami je jedním z největších takových "škůdců".
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.