Nasadit do repertoáru Národního divadla Gluckovu operu Orfeus a Eurydika vypadá jako sázka na jistotu. Mnoha inscenacemi i nahrávkami prověřený kus, který se úspěšně hraje po celém světě.
Jenže Gluckovo dílo, jakkoliv známé a proslulé, není žádná barokní klasika, kterou si Praha ve Stavovském divadle tolik oblíbila třeba v Händelově Rinaldovi. Žádné koloraturní orgie, nekonečné citové přelivy – nic takového.
Christoph Willibald Gluck, mířící od baroka k opeře budoucnosti, koncentroval veškerou hudební energii do jediného hrdiny, do Orfea, který tak nejvíce připomíná zadumaného melancholika Aschenbacha z Brittenovy Smrti v Benátkách, z moderní opery, jež vznikne až dvě stě let po Gluckově odchodu z tohoto světa. Moderní psychologický ponor, netradiční struktura a stručné a koncentrované libreto zvyšují nároky nejen na pěvce, ale také na režiséra a inscenátorský tým.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.