Malíř Pavel Brázda neztratil ani v šestaosmdesáti letech nic ze své undergroundové divokosti a překypující nápaditosti. I když vystavuje na místě z nejctihodnějších – v Obecním domě v Praze, kde si ovšem polovinu produkce platí sám – neustoupil například ze svého šíleného stylu instalace: obrazy ve skupinkách namáčknuté jeden na druhý věší od podlahy až po strop.
Secesní sál tak svou Lidskou komedií proměnil v ohromující scenerii groteskních výjevů, která parafrázuje chrám přeplněný sakrálním uměním. Také Brázda – byť přesvědčený ateista – nechce nic menšího než zachytit zápasy i cesty spásy lidské duše.
Druhou malířovou troufalostí, kterou mu ovšem početní sběratelé rádi tolerují, je fakt, že za umělecká díla rovnocenná malbám už léta považuje počítačové tisky. "Své nápady si kreslí, dělá si poznámky. Ty naskenuje a dál v počítači zpracovává, barví a nechává tisknout na plátno," popisuje jeho styl kurátorka Lucie Šiklová a dodává: "Pavel Brázda má velký přetlak nápadů, glos. Všechny by už dneska nenamaloval, nejsou síly. Proto si našel tenhle způsob, který mu velmi vyhovuje."
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.