Úterní zpráva Mezinárodní federace hudebního průmyslu o tom, že hudebnímu průmyslu poprvé od roku 1999 stouply výdělky (byť o nepatrných 0,3 procent), může na pohled zkreslovat.

Velká část zprávy se totiž věnuje rostoucím prodejům digitální hudby ve Švédsku a Norsku. Ty ale v globálním měřítku znamenají málo, upozorňuje server Billboard. Švédsko s populací 9,5 milionu obyvatel představuje zhruba tolik lidí, kolik je obyvatel New Yorku. A populace Norska je pro změnu srovnatelná třeba s americkým státem Kentucky.

Proto je zajímavější se podívat, jak se vyvíjí druhý a třetí největší trh s hudbou na světě – Německo a Japonsko. Podle Japonské federace hudebního průmyslu v roce 2012 stoupla prodejnost alb o 8 procent, což ne náhodou představuje první nárust od roku 1998.

Digitální prodej hudby je v zemi zatím nevyrovnaný, střídavě stoupá a klesá, ale streamovací služby Spotify a Rdio se do země teprve chystají.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se