Debut režiséra Matěje Chlupáčka s názvem Bez doteku, který měl předpremiéru na nedávném Febiofestu, na první pohled vypadá jako vděčné sousto pro bulvár. Jeho autorovi je pouhých osmnáct let a příběh o bezradné středoškolačce se z valné části odehrává v bordelu.

Polosvět nájemných slečen v něm ale neznamená prvoplánové dráždidlo, nýbrž zneklidňující metaforu. A mladičký filmař evidentně usiloval o víc, než slátat další pokleslou atrakci typu Playgirls.

Kráska dne v polosvětě

Koláž o dívce, jež má intimní poměr s nevlastním otcem, se vzdáleně podobá Buňuelově absurditě Kráska dne z poloviny šedesátých let. V ní si andělská Séverine (hrála ji mladá Catherine Deneuveová) - dílem z nudy a dílem z neukojené zvědavosti - přivydělávala jako prostitutka v luxusním nevěstinci. Otevřený konec této erotické bajky však kladl otázku, zda skandální anabáze neproběhla pouze v její rozdychtěné fantazii.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se