Před nedělním udílením cen na festivalu v Cannes měli insideři z časopisů Variety, Time Out či Guardianu jasno: vyhrát prý nemůže nikdo jiný než režisér Asghar Farhádí se svým snímkem Le Passé. Nakonec se všichni mýlili.
Zlatou palmu pro nejlepší film totiž obdržel francouzsko-tuniský režisér Abdellatif Kechiche se svým snímkem La Vie d'Adele (anglicky Blue is the Warmest Colour). Ten vychází ze stejnojmenného komiksu od Julie Maroh a například dle kritika Variety obsahuje jedny z nejtvrdších lesbických scén, které se v "běžných" (tedy nikoliv pornografických) filmech kdy objevily.
Podle časopisu Hollywood Reporter tříhodinový snímek drží především výkony dvou hlavních hereček Adèle Exarchopoulos a Léy Seydoux. Snímek vypráví o dospívající dívce Adele, která se snaží sžít se svou sexuální orientací. Poté, co jí neklapne vztah se spolužákem, se zamiluje do starší studentky umění Emmy, již náhodou zahlédne v baru pro gaye a lesby.
Modrá barva je jedním z leitmotivů filmu. Režisér si s ní opakovaně pohrává, když nechá Emmu nosit modré vlasy, vytapetuje Emmin pokoj modrou nebo jí natře nehty. Kritik serveru Telegraph ve snímku ale cítí i silný společenský kontrast mezi Adele, dívkou z obyčejných poměrů, a Emmou vychovanou v bohémské společnosti.
Kechicheho snímek zároveň získal také méně prestižní cenu FIPRESCI.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.