Peníze jsou jako pes, který nechce drbat, ale házet míč dál a dál, aby mohl přinášet víc a víc, zaznívá v úvodu provokativního francouzského dramatu Kapitál.
Metafora vysvětluje příčiny a stimuly spekulativních finančních transakcí, interních evaluací zaměstnanců a spletitých mocenských intrik, jež během následujících dvou hodin rozehrává režisér Costa-Gavras.
Podobně jako Oliver Stone v dramatu Wall Street: Peníze nikdy nespí i Costa-Gavras v novém filmu nahlíží do nejvyšších bankovních kruhů po pádu Lehman Brothers a zamýšlí se nad hrabivostí a chamtivostí, jež v tomto sektoru panují.
Ve srovnání s nečekaně smířlivým vyzněním Stoneova filmu je Costa-Gavrasova modelová studie o destruktivní moci peněz a závratném vzestupu podceňovaného, ale nesmírně ctižádostivého bankovního pracovníka sarkastičtější, úsečnější a kritičtější.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.