Do svých maleb přidává Vladimír Houdek vystřižené tvary z papíru. Stejně jako to dělával Jiří Kolář, jeden ze zakladatelů Ceny Jindřicha Chalupeckého, jejímž nositelem se loni Houdek stal. A nyní spolu s jejími letošními finalisty vystavuje v pražském Veletržním paláci.

Na rozdíl od Koláře, průkopníka surrealistických koláží, jsou ale poslední díla devětadvacetiletého Houdka čistě abstraktní a jen zřídkakdy se vymaní z černošedé škály.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se