Ponižující fronty v Československu osmdesátých let byly nejen symptomem socialistické verze konzumní společnosti, ale také jedním z aspektů zásadních pro formování českého postmoderního umění. Alespoň to tvrdí profesor britské Cardiff University Jiří Přibáň v nové publikaci Obrazy české postmoderny, kterou vydalo nakladatelství Kant.
Kniha byla uvedena na úspěšné výstavě osmi českých postmoderních malířů v londýnské Frameless Gallery. Pro velký zájem pořadatelé přehlídku prodloužili do 15. března a prodeje svědčí o tom, že horní příčky žebříčků nejdražších českých děl nemusí být navždy vyhrazeny pouze modernistům Františku Kupkovi, Toyen či Emilu Fillovi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.