Setkání zanícených českých fanoušků, kteří se navzájem testují ve znalostech svého oblíbeného tématu, připomíná právě vydaná kniha esejů Made in Japan, věnovaná současné japonské popkultuře.
Kdo chce vědět, co znamená být dobrým otaku, znát, v čem spočívá kouzlo mangy, a koho zajímá současné Japonsko všeobecně, najde v knize odpovědi i dostatek informací.
Knihu otevírá stať Jana Sýkory, která uvádí evropského čtenáře do složitého kontextu japonského vnímání světa a snaží se jej tak připravit na další eseje.
Vzpomíná se zde na Čecha Adolfa Hoffmeistera, který se do Japonska vypravil v roce 1957 a byl jím okouzlen – což se evidentně přihodilo i většině autorů publikace Made in Japan.
Sýkora to vysvětluje nejen jinakostí, ale také pro nás často téměř bizarním využíváním západních vlivů, které jsou Japonci s to přetavit v novou, působivější záležitost – ať už jde o zboží nebo ideje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.