Radim Otépka právě řeší jeden ze zásadních úkolů své manažerské kariéry.

Ředitel orchestru PKF – Prague Philharmonia, který v někdejší Pražské komorní filharmonii před 20 lety začínal jako kontrabasista a od roku 2006 ji vede, teď se svým managementem vyjednává smluvní podmínky s budoucím šéfdirigentem orchestru.

Zatím pro veřejnost utajený umělec se stane po zakladateli PKF Jiřím Bělohlávkovi a jeho nástupcích Kasparu Zehnderovi a odcházejícím Jakubu Hrůšovi už čtvrtým šéfem PKF.

HN: Umíte si představit, že by PKF byla bez šéfdirigenta?

Ano, není to nic špatného, ostudného ani výjimečného, že orchestry jsou nějakou sezonu bez šéfdirigenta. Důvodů může být několik. Třeba mají vyhlídnutého potenciálního nástupce a čekají, až se smluvně vyváže ze stávajícího postu, což třeba sezonu dvě trvá.

Druhá varianta je taková, že vedení zkusí dlouhodobě střídat několik dirigentů, kteří by orchestru mohli ukázat cestu, přijít mu svými nápady k chuti. A třeba se může stát, že se zkrátka neobjeví takový dirigent, aby se s ním na dalších tři až pět let orchestr svázal.

HN: A jak je na tom PKF s hledáním nového šéfa?

Doufám, že dobře. Dolaďujeme podmínky smluvního vztahu s konkrétní osobou, a jakmile dojde k dohodě, jméno zveřejníme. Moje ideální představa je ta, že to bude v rámci týdnů, v horším případě po Novém roce, ale myslím si, že jsme v jednání už tak daleko, že bychom to neměli sdělit v tak vzdáleném horizontu.

HN: Je to český dirigent?

Radši bych si to ještě nechal pro sebe.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se