Italský operní dům La Scala má za sebou poslední premiéru sezony, kterou v roli hudebního ředitele dirigoval Daniel Barenboim, a zároveň první představení spadající pod nového uměleckého ředitele Alexandra Pereiru. Nedělní premiéra Beethovenovy jediné opery Fidelio, inscenované v soudobých kostýmech, skončila třináctiminutovými ovacemi, během nichž publikum házelo na jeviště i květiny.

Opera o dvou dějstvích Fidelio vypráví o Leonoře, zde zpívané německou pěvkyní Anjou Kampeovou, která se v žaláři převleče za Fidelia, aby zachránila svého neprávem uvězněného manžela. Podle dirigenta Barenboima opera vypráví „o lásce ženy, která by pro osvobození svého manžela udělala cokoliv“. Britská režisérka nedělní inscenace Deborah Warnerová v opeře naopak vidí souvislosti dokonce i se současnými událostmi na Ukrajině a v Sýrii. „Je politická, protože ukazuje, že na každém člověku záleží. A protože v ní o pravdu a spravedlnost bojuje nikoliv muž, nýbrž žena.“

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se