Animovaný fantasy film zvaný Monster Hunt se stal komerčně nejúspěšnějším čínským filmem všech dob. V neděli o tom informovala tamní státní tisková agentura Sin-chua.
Podle ní snímek na čínském filmovém trhu, který je po Spojených státech druhým největším na světě, v neděli utržil již 1,317 miliardy jüanů, v přepočtu 5,17 miliardy korun. Stalo se tak pouhých deset dnů poté, co snímek vstoupil do kin.
Film natočil hongkongský režisér Raman Hui, jenž byl i jedním z autorů animovaného amerického snímku Shrek Třetí.
Snímek Monster Hunt se podle BBC odehrává ve světě, který vzdáleně připomíná starověkou Čínu. Skupina příšerek se v tomto světě pokusí o revoluci a vyžene královnu, která posléze s člověkem zplodí příšerku zvanou Huba. Muže kvůli tomu začnou pronásledovat nestvůry i lidé, kteří chtějí Hubu ulovit.
Časopis Hollywood Reporter ve své analýze připomněl, že úspěchu filmu Monster Hunt pomohly čínské státní úřady. Ty přes léto silněji než kdy jindy regulují data premiér, aby upřednostnily čínské filmy před importovanými snímky z Hollywoodu. Čínští filmaři tak své tituly mohou do kin posílat zcela bez obav, že by na jejich díla lidé nechodili kvůli silnější konkurenci ze Západu.
Je tedy možné, že Číňané chodí na Monster Hunt v takové míře právě proto, že přes léto nemohou vidět současné hollywoodské animované filmy Mimoni a V hlavě. Ty by jinak Monster Huntu patrně ubraly na tržbách.
V Číně se do kina chodí na americké filmy a road movie o byznysmenech v Thajsku - čtěte ZDE
Z Jurského světa je nejvýdělečnější film roku, utržil 1,5 miliardy dolarů - čtěte ZDE
Podle průběžných údajů státního filmového úřadu SARFT čínská kina za prvních šest měsíců roku 2015 utržila dohromady 20,4 miliardy jüanů, což je v přepočtu zhruba 80,1 miliardy korun.
Americký akční film Rychle a zběsile 7 se v dubnu stal komerčně nejúspěšnějším filmem všech dob v Číně, když jeho tržby překročily hranici dvou miliard juanů. Do té doby rekord držel loňský snímek Transformers: Zánik, v němž výrazně figuroval čínský product placement i čínští herci a lokace.
Doposud komerčně nejúspěšnějším snímkem vzniklým v Číně byla až do neděle nízkorozpočtová komedie Lost in Thailand, která utržila 1,27 miliardy jüanů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist