Disneyovka nazvaná Zootropolis: Město zvířat byla o víkendu opět nejnavštěvovanějším filmem v severoamerických kinech, kde utržila 50 milionů dolarů.

Animovaný příběh o samici králíka, která se stane členkou policejního sboru, už má v USA a Kanadě po dvou týdnech na kontě 142,6 milionu dolarů. Oproti minulému týdnu návštěvnost filmu tento víkend klesla jen o 33 procent. To je v době, kdy i velkorozpočtovým snímkům po sedmi dnech padá navštěvovanost na polovinu, úctyhodný výsledek.

Filmu pomáhá i to, že v žánru animovaných rodinných titulů nemá konkurenci. Od americké premiéry snímku Kung Fu Panda 3 uplynulo přes šest týdnů a dalším filmem zaměřeným na stejné publikum bude až Kniha džunglí, která do kin v USA vstoupí 15. dubna.

„Kina rodinám už měsíce nenabízejí dost filmů, na které chodit. Tento snímek přichází ve vhodnou dobu na to, aby komerčně uspěl,“ míní Paul Dergarabedian z analytické společnosti ComScore.

Paralelně se Zootropolis se v kinech dařilo také snímku Ulice Cloverfield 10, za nímž stojí společnosti Paramount a Bad Robot. Z projekcí v 3391 kinech utržil 25,2 milionu dolarů. Jde o zvlášť dobrý výsledek – film o ženě, která chce se svými sousedy přečkat apokalypsu schovaná v podzemním krytu, vznikl za pouhých 13 milionů dolarů.

Studia navíc přehnaně neutrácela za marketing, reklamní kampaň na film spustila teprve osm týdnů před premiérou. Nejviditelněji na Ulici Cloverfield 10 upozornil teaser trailer během finále ligy amerického fotbalu Super Bowl.

Vicepředseda Paramountu Rob Moore úspěch přičítá hlavně šéfovi firmy Bad Robot, režisérovi J. J. Abramsovi. Ten během natáčení sci-fi Star Wars: Síla se probouzí navrhl, aby žádná z reklam na Ulici Cloverfield 10 neprozradila jakékoliv překvapení, jež diváky ve snímku čeká.

„Chtěli jsme lidem ukázat akorát tolik, abychom je vzrušili a zaujali a aby měli chuť vidět víc,“ vysvětlil Moore. „To je dnes, kdy se tolik věcí o filmech prozrazuje dopředu, cenné.“

Ne všechny novinky ale do kin vstoupily s úspěchem. Špionážní komedie Sachy Barona Cohena nazvaná Grimsby za první víkend utržila jen 3,2 milionu dolarů z 2235 biografů. To vzbuzuje otázky, zda se studím ještě vyplatí někdejšího autora filmů Borat a Bruno dál angažovat.

„Rozhodně jsme čekali víc,“ přiznal Rory Bruer, šéf distribuce Sony. „Sacha je úžasný a máme ho rádi, pro film jsme dělali, co jsme mohli, ale prostě se to nepodařilo.“

Také Cohenova předchozí komedie z roku 2012 nazvaná Diktátor zklamala. Jen výroba snímku stála 65 milionů dolarů, jeho tržby činily 180 milionů. Cohenovi navíc trvá několik let, než se z jednoho projektu přesune k dalšímu, což může snižovat jeho popularitu.

Nynější snímek Grimsby s rozpočtem 35 milionů dolarů zatím vypadá na největší propadák Cohenovy kariéry. Autor se svoji někdejší slávu pokusí získat nazpět v létě, kdy ztvární jednu z vedlejších rolí ve snímku Alenka v říši divů: Za zrcadlem.

Další nepovedený start měl o víkendu nábožensky laděný film společnosti Focus nazvaný The Young Messiah, jejž začalo promítat 1761 biografů. Utržil 3,4 milionu dolarů. Firma Lionsgate pak do kin poslala romantický snímek The Perfect Match, jenž v 925 kinech utržil 4,2 milionu.

Thriller točící se kolem dronů nazvaný Eye in the Sky vstoupil jen do omezené distribuce. Společnosti Bleecker Street vynesl 117 050 dolarů z pěti biografů.

Roadside Attractions a Stage 6 Films, které spadá pod Sony, začaly promítat komedii Hello, My Name is Doris vyprávějící o starší ženě, která se zamiluje do mladšího kolegy. Film hrají čtyři kina v New Yorku a v Los Angeles, zatím utržil 85 240 dolarů.

Ještě minulý víkend byly celkové letošní tržby kin meziročně o 9 procent vyšší. Na tak vysokém číslu se ale především podepsal úspěch Star Wars: Síla se probouzí, které měly sice premiéru koncem loňského roku, v USA a v Kanadě ale letos utržily přes 400 milionů dolarů. Nad očekávání se dařilo též letošním snímkům Deadpool a Kung Fu Panda 3.

V posledních měsících naopak přibývá titulů, které mají komerčně vzato potíže – jmenovitě jde o filmy Whiskey Tango Foxtrot, Bohové Egypta, Pátá vlna, Pride and Prejudice and Zombies nebo Orel Eddie.

„Trh je neuvěřitelně přesycený,“ míní analytik Dergarabedian. „Do kin vstupuje příliš mnoho snímků, které všechny nemají šanci zaujmout.“

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist