Film plný příběhových zvratů nazvaný Smrt ve tmě, v němž se skupina mladistvých rozhodne vykrást nebezpečný dům, se o víkendu stal nejnavštěvovanějším titulem v severoamerických kinech. Utržil 26,1 milionu dolarů.
Snímek se tak přidal k úspěšným hororům z poslední doby – Očistě: Volebnímu roku, V zajetí démonů 2, Zhasni a zemřeš nebo Mělčinám –, které u diváků měly úspěch.
Horory jsou atraktivní látkou také pro filmová studia, jež do nich nemusí obsazovat hvězdné herce ani investovat vysoké částky na výrobu trikových scén. Hororový film lze natočit levněji než komiksové dobrodružství nebo výpravnou sci-fi.
"Jsou to filmy, po nichž touží všichni šetřivci," tvrdí Paul Dergarabedian, analytik společnosti ComScore. "I když pak tyto snímky dostanou špatné recenze, lidé na ně stejně chodí," podotkl.
Film Smrt ve tmě vyrobilo Sony se svojí firmou Screen Germs a Steve Bersch se studiem Stage 6 Films. Rozpočet byl méně než 10 milionů dolarů. Za první víkend film vydělal víc než dvakrát tolik, promítat jej začalo 3051 biografů.
Smrt ve tmě vypráví o gangu mladých lupičů, kteří zjistí, že slepec, jehož dům se rozhodli vykrást, není zdaleka tak bezmocný, jak si mysleli. Místo aby uprchli s lupem, stanou se protagonisté účastníky hry na kočku a myš.
Sony snímek uvedlo na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest i na přehlídce popkultury Comic-Con, aby na Smrt ve tmě včas upozornilo. Při propagaci studio spoléhalo na digitální platformy – používalo Snapchat, vytvářelo animované gify pro Twitter i Facebook a naprogramovalo několik interaktivních mobilních aplikací.
"Tento film nám vydělá hodně," věří Rory Bruer, šéf distribuce Sony, podle nějž studio dopředu tušilo, že je snímek výjimečný.
Filmu Smrt ve tmě se o víkendu podařilo vystřídat v čele tabulky návštěvnosti amerických kin snímek Sebevražedný oddíl. Ten byl na první příčce tři týdny za sebou. Tento víkend ale Sebevražedný oddíl z 3582 kin utržil jen 12,1 milionu dolarů. Film už studiu Warner Bros. přinesl 282,9 milionu.
Z dalších novinek společnost Lionsgate do kin o víkendu uvedla film nazvaný Mechanik zabiják: Vzkříšení. Ten navazuje na populárního Mechanika zabijáka z roku 2011. Pokračování se začalo promítat v 2258 kinech a utržilo 7,5 milionu dolarů – méně než původní snímek, jenž za první víkend přinesl 11,4 milionu.
Pokračování Mechanika zabijáka s Jasonem Stathamem v hlavní roli vypráví o vrahovi, který se z důchodu vrací do práce. Ve snímku dále účinkují Tommy Lee Jones, Michelle Yeohová či Jessica Alba.
Příznivci současného amerického prezidenta Baracka Obamy mohli o víkendu zajít na snímek Southside with You, jejž natočily společnosti Roadside Attractins a Miramax. Romantické drama vypráví o prvním rande Baracka a Michelle Obamových. Promítat jej začalo 813 kin, snímek utržil 3,1 milionu dolarů.
Film do kin přichází v době, kdy popularita Obamovy vlády v průzkumech roste. S tím prý ale autoři snímku nepočítali.
"Pomáhá nám to, ale dopředu jsme to nevěděli," tvrdí Howard Cohen, viceprezident Roadside Attractons. "Kdyby to bylo opačně, mohli jsme premiéru pozdržet. Ale rozhodně jsme neseděli, nesledovali volební průzkumy a pak se podle toho rozhodovali, do kolika kin snímek poslat," vylučuje tuto možnost Cohen.
The Weinstein Company do biografů uvedla životopisný snímek Hands of Stone o panamském boxerovi Robertu Duranovi. Promítalo jej 810 kin, utržil 1,7 milionu dolarů. Do Svátku práce, který ve Spojených státech připadá na pondělí 5. září, chce toto nezávislé studio rozšířit distribuci snímku až na 2500 kin.
Manažeři jsou zejména spokojení s tím, že ve výstupních průzkumech, které v kinech nechala udělat společnost CinemaScore, film Hands of Stone od diváků získal nejvyšší možné hodnocení A.
"Lidé ten film milují. Začala šeptanda a my doufáme, že bude pokračovat," uvedl David Glasser, prezident The Weinstein Company.
Na třetím místě tabulky návštěvnosti kin v USA skončil animovaný film Kubo a kouzelný meč od společnosti Focus Features. O víkendu utržil 7,8 milionu dolarů, celkem má na kontě 24,8 milionu.
Čtvrté byly Buchty a klobásy, tedy titul natočený společností Sony, s tržbami 7,7 milionu za uplynulý víkend. Celkově snímek nasbíral necelých 80 milionů.
Pětici nejnavštěvovanějších víkendových filmů pak uzavírá disneyovka Můj kamarád drak, jejíž tržby činily 7,3 milionu dolarů. Dohromady má film zatím 76,2 milionu.
Sony Pictures Classics do omezené distribuce uvedlo mix rodinné tragédie a komedie The Hollars. Tou coby režisér debutuje John Krasinski známý z americké verze seriálu Kancl. Snímek promítala čtyři kina, utržil v nich 46 068 dolarů.
Ben Hur, společný projekt společností Paramount a Metro-Goldwyn-Mayer, potvrdil pověst jednoho z největších propadáků roku, k jakým dále patří Krotitelé duchů nebo Lovec: Zimní válka. Oproti minulému víkendu klesly tržby Bena Hura nyní o 60 procent na 4,5 milionu dolarů, celkem má film na kontě 19,6 milionu.
Konkurenční studia odhadují, že na Benu Hurovi by jeho autoři mohli prodělat zhruba 100 milonů dolarů. Zdroje bližší Paramountu a MGM tento odhad korigují na asi 60 až 75 milionů. Přibližně 80 procent rozpočtu snímku uhradila společnost MGM.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist