Veteráni žánru metal, skupina Metallica, v pondělí vystřelili do čela amerického prodejního žebříčku. Jejich novinka má větší komerční ohlas než alba R&B zpěváka Bruna Marse i countryové hvězdy Mirandy Lambertové.

Desátého studiového alba Metalliky nazvaného Hardwired... to Self-Destruct se v USA minulý týden prodalo 282 tisíc kusů. Kromě toho posluchači z nahrávky digitálně zakoupili 34 tisíc jednotlivých písní. Deska dosáhla také výsledku 9,3 milionu streamů.

V přepočtu na společného ukazatele jednotek, jímž společnost Nielsen SoundScan vyjadřuje celkový počet fyzických i digitálních prodaných alb, tracků a streamů zároveň, Metallica dohromady prodala 291 tisíc jednotek nového alba. Podle sestavovatelů žebříčku Billboard největší část prodejů pochází z odbytu klasických fyzických nosičů CD a LP.

Jde o třetí nejúspěšnější debut roku – lepší start měl jen kanadský raper Drake s nahrávkou Views, která prodala 1,04 milionu jednotek, a Beyoncé s albem Lemonade. To dosáhlo čísla 653 tisíc jednotek.

Internetový server Billboard.com dodává, že natolik úspěšné album rocková hudba nepamatuje dva a půl roku. Pokud lze za rockovou muziku počítat kapelu Coldplay, naposledy byla úspěšnější právě ona v červnu 2014 s albem Ghost Stories. Toho se prodalo 382 tisíc jednotek.

Metallica svoji předchozí studiovou desku Death Magnetic vydala v roce 2008. Album tehdy prodalo 490 tisíc kopií za první týden a rovněž vedlo prodejní žebříček.

To se Metallice jinak podařilo se všemi předchozími deskami vydanými od 90. let – přesněji s tituly St. Anger z roku 2003, Reload z roku 1997, o rok starším Load i eponymní nahrávkou z roku 1991, někdy přezdívanou Black Album.

Nové album si Metallica vydala sama na značce Blackened Recordings. Distribuci zajišťuje Alternative Distribution Alliance, která spadá pod Warner Music Group. S tou měla skupina smlouvu od roku 1984, kontrakt vypršel v roce 2012.

Na druhé místo prodejního žebříčku v USA se vyšvihl zpěvák Bruno Mars se svým třetím studiovým albem 24k Magic, které prodalo dohromady 231 tisíc jednotek.

Miranda Lambertová své šesté studiové nahrávky Weight of These Wings prodala 133 tisíc, je tak třetí.

Na společný ukazatel jedné prodané jednotky společnost Billboard převádí 10 samostatně prodaných písní či 1500 streamů – obě se v žebříčku počítají stejně jako jedno prodané album na CD, LP či třeba iTunes.

V on-line prodejích jednotlivých skladeb Billboardu se na první příčce nadále drží americké hiphopové duo Rae Sremmurd se skladbou Black Beatles.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist