Se sedmnácti inscenacemi v repertoáru a s Martinem Myšičkou jako novým uměleckým šéfem vstoupilo do nového roku Dejvické divadlo v Praze.

Předešlý umělecký šéf Michal Vajdička do Dejvic nastoupil v září 2014, se souborem ale spolupracoval už od sezony 2011/2012 coby režisér inscenací Ucpanej systém a Racek.

Ředitelka scény Eva Kejkrtová Měřičková už koncem roku uvedla, že Vajdičkův odchod neohrozí nejbližší budoucnost divadla. "Do konce sezony 2017/2018 bude realizován dramaturgický plán, který byl pod jeho vedením v hrubých rysech sestaven," řekla.

K rezignaci Vajdička dospěl kvůli dlouhodobým závazkům na Slovensku a v neposlední řadě i osobním důvodům.

"Zvažovali jsme, koho bychom oslovili zvenku, ale nakonec jsme s herci a vedením divadla dospěli k tomu, že by uměleckým šéfem měl být někdo z nás," řekl Myšička, který je členem dejvického souboru od roku 1997.

"Na jedné straně jsme chtěli někoho, kdo by přinesl nové impulzy a inspiraci, ale obávali jsme se, aby nezničil to, co bylo v Dejvicích vybudováno. Přitom padlo moje jméno a já jsem na to po týdenním rozhodování kývl," dodal.

Myšička do Dejvic přišel z krátkého angažmá v Národním divadle, předtím vystudoval činoherní herectví na pražské DAMU a matematicko-fyzikální fakultu v oboru subnukleární fyziky.

Nyní se ocitá ve třech funkcích naráz – bude působit jako herec, umělecký šéf i režisér, stejně jako to svého času dělal zakladatel souboru Miroslav Krobot. Ten Dejvické divadlo od roku 1996 v anketě Cen Alfréda Radoka čtyřikrát dovedl k titulu Divadlo roku.

"Bude to obtížná situace, jsem si toho vědom. Nadále budu hercem i příležitostným režisérem," říká Myšička. "Nejsem typ, který by najednou bouchl do stolu a začal poroučet. Měl bych být jakýmsi koordinátorem, člověkem, který spíše spojuje, než rozděluje. S většinou kolegů se znám dvacet let a budu vycházet i z jejich názorů," dodává.

Myšička si je vědom, že dejvická scéna je na očích veřejnosti i kritiků a že nebude lehké udržet nastavenou laťku. "Podobné funkce ale u nás nikdy neměly pevné hranice. I nadále chceme dělat kvalitní a zajímavé divadlo především pro diváky. Ale to není jen na mně, jsme spíše jakousi rodinnou firmou," dodal.

V pražském Národním divadle Myšička hostoval už za studií, nastudoval tam šest rolí a v angažmá byl od března do července 1997. Dva roky předtím se v anketě kritiků časopisu Svět a divadlo stal talentem roku. Hostoval i v Chebu, v Ypsilonce, Na zábradlí, v Řeznické, ve Viole a v Rokoku.

V Dejvickém divadle má za sebou třicet rolí. Jeho režijním debutem byla v roce 2009 inscenace hry Joea Penhalla Krajina se zbraní, loni následovala režie hry Theodor Holman Interview. Loni v Dejvicích inicioval projekt nazvaný Co.media. Jako moderátor se v něm setkává s výjimečnými osobnostmi z různých oblastí lidské činnosti, které přibližují svůj pohled na svět.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist