Hra na oliheň se stala nejsledovanějším seriálem na Netflixu nejen v Česku, ale první místa obsadila i v dalších 94 zemích a stala se globálním fenoménem. „Myslím si, že to bylo tou odlišností oproti normálnímu světu a i tím, kdy to vyšlo, v době covidu,“ vysvětluje Pham.
Korejci vnímali seriál jinak než Češi. „Brali to jinak i v souvislosti s tím násilím – to je tam zobrazováno docela běžně. My Češi na to nejsme tolik zvyklí na rozdíl od nich,“ říká Pham.
Hit na Netflixu, byznys s kimči i vtíravý K-pop. Jak Češi objevili Koreu i jinak než přes auta
Hra na oliheň podle Phama spoustě lidí dovolila vystoupit z komfortní zóny. „Přišlo mi, že se hodně mladých lidí stydělo za to, že poslouchají třeba k-pop (hudební žánr) nebo je baví k-dramata (jihokorejské televizní seriály, které se vyznačují poutavými příběhy a výraznou estetikou). Báli se o tom mluvit, protože to lidé vnímali kontroverzně a že si o nich pak společnost bude myslet, že jsou divní,“ říká Pham.
„Díky Hře na oliheň se to konečně normalizovalo a ti lidé se už přestali stydět,“ dodává influencer. Je toho názoru, že takové vnímání korejské kultury je specifické pro Evropu celkově, ale v Česku to lze vnímat silněji.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist