Dvanáctý ročník Semináře archivního filmu, který dnešním dnem začíná v Uherském Hradišti a potrvá do neděle, se téměř monotematicky zaměřuje na tvorbu kontroverzního italského režiséra, scenáristy a také občasného herce Marca Ferreriho (1928 - 1997).

Akce s podtitulem Objevování osobnosti režiséra představí tvůrce, který točil provokativní filmy "mimo tradiční normy" a zaměřoval se především na analýzu často velmi bizarně zdeformovaných vztahů mezi mužem a ženou.

Uvedeny budou nejen jeho nejslavnější snímky - sžíravá satira Včelí královna (1963) a skandální alegorie Velká žranice (1973) -, ale zejména několik dalších, v tuzemsku dosud neznámých filmů.

Přehlídku zhruba třetiny Ferreriho tvorby navíc doplní několik kinolektorátů jednoho z jeho nejbližších spolupracovníků, italského kritika Adriana Apry.

Na programu akce je i výběr filmů dalších tvůrců, kteří ve své době rovněž překračovali nejrůznější společenská a politická tabu. Promítat se budou Pasoliniho šokující verze románu markýze de Sade nazvaná Saló aneb 120 dnů Sodomy (1975), Fassbinderova černá komedie Sousto pro satana (1976) či groteskní satira Max, moje láska (1986), již natočil Nagisa Ošima.

Filmový program doplní několik doprovodných akcí, včetně recitačního pásma sestaveného z veršů, esejů a aforismů českých i zahraničních beatnických a undergroundových básníků. Komponovaného večera ironicky nazvaného "Všechno je jinak, jen já jsem sviňák" se mimo jiné zúčastní Ivan Martin Jirous, Pavel Zajíček či Jiří H. Krchovský.