Nositel devatenácti cen Grammy a v současnosti zřejmě nejproslulejší jazzový kytarista Pat Metheny přijíždí do Brna s novou deskou i novou kapelou. Ještě předloni objížděl svět s orchestrionem robotických nástrojů, ve čtvrtek jej na vyvrcholení Jazzfestu Brno v Bobycentru doprovodí už zase živí muzikanti – v první řadě výtečný saxofonista Chris Potter.

HN: V nahrávací kapele jste tenorsaxofon neměl třicet let. Proč?

Natočil jsem čtyřicet desek, ale jen na dvou hrál saxofon. Asi proto, že se od mládí snažím vyhýbat běžným sestavám a obecně tradičnímu uvažování v jazzu. Proto se dodnes věnuji i triu s elektrickou kytarou, protože tahle oblast podle mě zůstává podceňovaná.

HN: Ale nejste proti saxofonu zaujatý?

Jsem, protože jsem hrával s osobnostmi, jako byli Ornette Coleman nebo Dewey Redman, kteří pro mě nasadili laťku opravdu vysoko. Teprve v saxofonistovi Chrisi Potterovi jsem nyní našel vhodného nástupce, který se jim vyrovná, a snad hraje ještě lépe.

HN: Potter je zvyklý hrát v divokých sestavách. Ale tací vy nejste?

Máme toho v notách přesně tolik, kolik tahle kapela potřebuje. Chris u mě není proto, aby podnikal dobrodružné zálety dál, než od něj potřebuji. Podobně jako já si jen chce čas od času oddychnout od myšlenkově náročnějších autorských projektů a přidat se jako sideman k někomu jinému - v tom jazzoví hráči nacházejí odpočinek.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se