Nebýt šéfa filmového studia DreamWorks Jeffreyho Katzenberga, americký prezident Barack Obama by přátele v Hollywoodu hledal jen těžko. To právě Katzenberg Obamovi sehnal kontakty, zorganizoval důležité sponzorské večeře a sám se nakonec stal prezidentovým největším osobním dárcem - momentálně mu totiž na kampaň za znovuzvolení přispěl již více než třemi miliony dolarů. Informuje o tom deník Guardian.
"Katzenberg pochopil, že bez podpory milionářů a miliardářů ze showbyznysu by to Obama měl těžké. Začal za něj orodovat jako nikdo jiný v celé branži," potvrzuje redaktorka Hollywood Reporteru Tina Daunt.
Na večeři s Clooneym
Bez finanční podpory Hollywoodu by podle redaktorky Obamova kampaň jen těžko vyrovnávala těžké váhy z Wall Street a konzervativní miliardáře, kteří podporují republikánského kandidáta Mitta Romneyho.
Katzenberg podle Guardianu například zařídil, aby na Obamovu kampaň přispěli herci Morgan Freeman nebo moderátor Bill Maher (každý částkou 1 milion dolarů). Zorganizoval také fundraiserovou večeři doma u George Clooneyho, kam stála vstupenka 40 tisíc dolarů. Na Obamovu kampaň z ní putoval výtěžek 15 milionů dolarů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.