V průměru jeden Shakespeare za sezonu - taková je už několik let jasná dramaturgická strategie činohry pražského Národního divadla.

Jedno lze říct takřka s jistotou: z Radokova Troila a Kressidy bude jen stěží někdo z diváků popuzeně odcházet, jako se to stává při představení Krále Leara - loňského radikálního řezu z dílny Jana Nebeského. Zároveň ale nová inscenace, která měla premiéru 6. prosince, není ani zdaleka krotkým a věrným přečtením Shakespearova textu.

Vůbec poprvé tu se souborem činohry spolupracuje David Radok, dlouholetý šéfrežisér operního domu v Göterborgu. Po pětici operních režií v Národním divadle mezi léty 1991 a 2001 se začal do Česka vracet poněkud nahodile jako činoherní režisér - s rozsahem od kafkovské adaptace Popis jednoho zápasu v Divadle Na zábradlí přes světovou premiéru Havlova Odcházení v Arše po "letní" Shakespearovu komedii Jak se vám líbí na krumlovské točně.

Jeho přizvání do činohry Národního divadla lze nepochybně uvítat - už proto, že si (jako režisér i jako scénograf) ví rady s velkým prostorem.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se