Lze natočit film o fetišizaci peněz, o jejich odlidšťující moci, aniž bychom měli pocit, že autor upadá do banálních sdělení a čítankových kulis?
Jihokorejský režisér Kim Ki-duk, asijský protege evropského kontinentu, se o to pokusil ve svém již osmnáctém (sic!) filmu Pieta. A jeho pokus byl pro Evropany natolik fascinující, že Pieta získala hlavní cenu na loňském festivalu v Benátkách.
Za scénou peněz
Kim Ki-duk nemění styl. V pomalém tempu, minimalistickými prostředky, v malém množství prostředí, s až ledovým, analytickým chladem rozehrává vlastně velmi jednoduchý a přehledný příběh, drobnou moralitku ve stylu Leopardiho či Rochefoucaulda. Ale říká to v obrazech, které se kromě toho, že nesou mnoho nepřímých a hlubších významů, také dokážou svým vzkazem zarýt hluboko do masa (doslovně i obrazně).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.