Tkadlena a fotografka Getrud Arndtová svými takzvanými portréty v maskách proslula až v sedmdesátých letech minulého století.

Výstava, kterou Arndtové až do 22. dubna pořádá Bauhaus-Archiv v Berlíně, se však zaměřuje na to, co si Arndtová na učilišti osvojila již na přelomu dvacátých a třicátých let. Expozice je součástí širšího cyklu zvaného Ženský bauhaus.

Kurátoři se zaměřili nejen na portréty, v nichž se autorka zahalovala jednoduchými maskami a nasazovala tajemný, mnohoznačný výraz. K vidění je v Berlíně celkem 43 portrétů, práce ze školních seminářů, návrhy textilií či uzlíčkovaná a tkalcovská práce. Anebo třeba návrhy koberce, který byl od roku 1924 v kanceláři architekta a zakladatele školy Waltera Gropia a dnes je zřejmě nadobro ztracený.

Mezi exponáty Arndtové lze však nalézt i druhý koberec pro majitele loděnic Eberharda Thosta, který studentka dokončila roku 1927 a jenž v archivech Bauhausu ležel skoro čtyřicet let. "Fotografii se Arndtová věnovala jen několik let, poněkud krátkou dobu ve srovnání s tím, kolik času strávila tkalcovstvím," upozorňuje kurátorka Annemarie Jaeggi.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se