Pojem fúze spojujeme hlavně s ekonomickým a finančním světem. Ve sféře klasické hudby se používá především u hudby 20. a 21. století. Nyní přichází první fúze mezi hudebními festivaly. Je to však zatím ve stylu chytré horákyně.

Nikdo nečekal, že začátkem dubna bude oznámeno propojení dvou hlavních hudebních festivalů podzimní Prahy – Dvořákovy Prahy a Strun podzimu, které si stále více konkurovaly a jejichž propojením může vzniknout důstojný soupeř Pražského jara. Tvůrce a šéf Dvořákovy Prahy Vladimír Darjanin, pro něhož byl festival ještě vloni životním dílem, vyklidil pozice a všechny umělecké a manažerské pravomoce převzal Marek Vrabec.

Jeho Struny podzimu se za šestnáct let vyprofilovaly jako málokterý hudební projekt v Česku a prokázaly mimořádnou dávku dynamičnosti, tvořivosti a marketingové inovativnosti. Dvořákova Praha chtěla konkurovat českému gigantu Pražskému jaru, ale zatím to byla hlavně více či méně oslnivá přehlídka hvězd se silným sponzorem v zádech a doposud pozoruhodně vlídnou podporou pražského magistrátu i ministerstva kultury.

Festival, který přinesl i několik zajímavých dramaturgických a koncepčních myšlenek, které ještě nebyly doprofilovány, si vydobyl na podzimní pražské scéně luxusní postavení – koná se v září, kdy se v podstatě nic mimořádného neděje, orchestry ještě plně nerozjely své sezony a jediný, kdo je částečně ohrožoval, byly na konci září Struny podzimu a čas od času operní show.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se