Na premiéru Myslivečkovy Olimpiade do pražského Stavovského divadla dorazil minulý týden i Stéphane Lissner, generální manažer a zároveň umělecký ředitel milánského operního domu Teatro alla Scala. Coby jedna z nejvlivnějších osobností v operním světě Lissner šéfoval velkým francouzským kulturním podnikům, například Theatre Chatelet, festivalu v Aix-en-Provence či Orchestre de Paris, a od roku 2015 se stane generálním ředitelem pařížské opery.

"Autor vysoké hudební úrovně jako Mysliveček rozhodně stojí za renesanci. Určitě jej při tomto novodobém debutu na evropském jevišti neslyšíme naposled," říká.

HN: Jak se vám líbila Olimpiade?

Ve Stavovském divadle jsem byl poprvé a udělalo na mě veliký dojem. V pozitivním slova smyslu jsem byl šokován kvalitou orchestru. Je těžké hodnotit dílo po prvním zhlédnutí, chce to zabývat se jím delší dobu, proto svůj názor říkám velmi skromně: pěvecké obsazení bylo výborné po hudební i herecké stránce. Překvapilo mě, jak dobře Mysliveček dovedl psát pro orchestr, byť ve vokálních partech by se našla slabší místa.

Představení má nicméně evropskou úroveň. Nerozlišujme, zda jde o malé, nebo velké divadlo – i zde je možné dát dohromady kvalitní režii, hudebníky, světlo, kulisy a tak dále. S Myslivečkem jsem se ještě nesetkal. Je to autor mnoha děl, většinu z nich napsal pro různé italské metropole. Aby jej člověk znovu objevil jako skladatele, je zapotřebí čas a nastudování dalších jeho děl – třeba jsou horší než Olimpiade, třeba lepší. Olimpiade znamená průlom a teď to půjde snáz. Velmi oceňuji i organizaci této koprodukce.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se