Není to tak dramatický pád, jako když se vesmírná loď v ukázkách řítí vstříc vodní hladině, přesto se od pokračování Star Treku čekaly lepší komerční výsledky.
Snímek s podtitulem Do temnoty měl předpoklady k tomu, aby se stal jedním z největších hitů roku: podařenou trailerovou kampaň, známou značku a režiséra J.J. Abramse. Právě na něj se měli přijít podívat fanoušci očekávající, co udělá se ságou Star Wars, kterou znovu pošle do kin v roce 2015.
Navzdory pozitivním recenzím kritiků i nadšenému přijetí diváků (nejlepší známka A podle systému CinemaScore, hodnocení 8,3 na filmové databázi IMDb) film utržil za čtyř dny v severoamerických kinech "jen" 84,1 milionu dolarů. Relativně velká částka v kontextu ztrácí lesk.
Vždyť i první Abramsův Star Trek z roku 2009 utržil za stejnou dobu 86,7 milionu dolarů. Od té doby se zdražily lístky, rozdílovým faktorem mělo být i 3D a síť kin IMAX s vyšší cenou za vstupenky. Nehledě na to, že od pokračování série se automaticky čekají vyšší tržby, protože to tak tradičně v Hollywoodu funguje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.