Když chystal Petr Lébl s dramaturgyní Ivanou Slámovou CD ke čtyřicátinám Divadla Na zábradlí, objevil v archivu neznámou píseň Odkvetlé chryzantémy - sentimentální šanson s neobyčejně vlezlou melodií, v němž postarší baryton lituje ztracené lásky a mizejícího času.
Že se tato píseň hned několikrát objevuje dnes, po patnácti letech, v nové inscenaci Višňového sadu, není vůbec náhoda: výklad režiséra Jana Friče má povahu nahořklého ohlédnutí za minulostí Zábradlí, z nějž po dvaceti letech odchází ředitelka Doubravka Svobodová a jež se tak symbolicky loučí s érou, kterou symbolizují právě Léblovy čechovovské inscenace z let 1994 až 1999.
Višňový sad - poslední "velký" Čechov, který se na Zábradlí ještě nehrál - byl na plánu mnohem dřív, než se ukázalo, že divadlo čeká tato velká změna. Přesto se snad žádná klasická hra nehodí k nastalé situaci lépe: příběh o konci jedné éry, nástupu nových pořádků a apatické společnosti, která není s to udělat cokoliv pro svou záchranu, paralely sám nabízí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.