Z českého hudebního trhu odchází další velká nadnárodní značka. Poté, co své působení v Česku roku 2010 ukončila firma Warner Music, uzavře tuzemskou kancelář i současná trojka na českém trhu s hudbou Sony Music. Informoval o tom server Borovan.cz, informaci HN potvrdila zástupkyně české Sony Music Jana Benešová.
Oficiální důvody odchodu z českého trhu ještě Sony Music nezveřejnilo, tudíž lze o příčinách jen spekulovat. Jako nejpravděpodobnější se však jeví vysvětlení, že za stávající situace je Česko již příliš malým trhem na to, aby se firmě vyplatilo udržovat místní pobočku. Celosvětový trh s hudbou v roce 2012 sice mírně stoupl, ten český se ale smrsknul o 6 procent na stávajících 280,9 milionu korun. Z těch tvoří podíl Sony 19,5 procenta, tzn. okolo 14,4 milionu korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.