Reklamní kampaň k hororu V zajetí démonů se psala sama. Organizace MPAA, která určuje přístupnost filmů ve Spojených státech, ho studiu vrátila orazítkovaný písmenkem R. To běžně značí krváky, kde herci často klejí nebo se svlékají. Tady ovšem sex ani explicitní násilí nehrají roli, film režiséra Jamese Wana byl prý prostě jen příliš strašidelný.
A to diváky baví. O víkendu film "podle skutečných událostí" utržil 41,5 milionů dolarů v USA. Znamená to, že vyrovnal svůj rozpočet i s výdaji na reklamu (samotná výroba stála 20 milionů dolarů) a dál bude studiu Warner Bros. jen vydělávat. Na mezinárodní trhy vstoupí tento týden, česká premiéra je ve čtvrtek.
Strach se vyplácí
V zajetí démonů překonalo starty snímků Pacific Rim - Útok na Zemi (37,2 milionu dolarů), Osamělý jezdec (29,2 milionu), Po zániku Země (27,5 milionu) nebo White House Down (24 milionů), poznamenává Hollywood Reporter.
Tyto finanční propadáky měly až desetkrát větší rozpočet. Naproti tomu horory s minimálními náklady (na hollywoodské poměry) dlouhodobě slaví úspěchy: letos to byl koprodukční film Mama s Jessicou Chastainovou a Nikolajem Coster-Waldauem, který stál 15 milionů dolarů (bez reklamy) a utržil 175 milionů dolarů. Horor Očista stál 3 miliony dolarů a utržil jich přes 76.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.