Vlastně je to velmi smutný příběh: dva lidé milující film se snaží svou lásku přenést na plátno a vytvořit filmové dílo. Vyberou si vážné téma, zkoumají vznik a přežívání zla a pletiva mezilidských vztahů, na jejichž dně se často skrývají nejbizarnější tajemství.

Všechno šlape: skvělí herci, krásné obrazy, chvílemi dokonce i minidrama, pravda, umocněné trochu prvoplánovou hudbou. A přesto – něco tu zoufale nehraje a skřípe a ona nutkavá touha po Filmu opět není naplněna. Líbánky, novinka režiséra Jana Hřebejka, která vstoupila do kin, jsou kromě "anatomie lidského zla", jeho ničivosti, transformace a trvalosti zároveň anatomií slabin filmové produkce spojené s dvojicí "Hřebejk-Jarchovský".

Nejde zdaleka jen o to, že písmena scénáře ve filmu znovu neuvěřitelně hlasitě voní. Zejména pak ve chvílích, kdy se říká něco vážného a kdy se herci mění v přednášející, takže tok obrazů se v okamžiku přetrhne a divák je z živého světa filmu unášen do neživého světa suchých tezí a věčných pravd. Tentokrát je tato "chytrá doslovnost" jenom o to závažnější, že jde o klíčové místo celého filmu, v němž nezvaný host na jinak šťastné svatbě sděluje nevěstě nepříjemnou pravdu o minulosti ženicha.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se