Po téměř čtyřech letech se na tuzemský hudební trh vrací firma Warner Music a chce investovat do české hudby. "Nový majitel má naprosto odlišnou strategii. Přehodnotil pohled na lokální hudbu, specificky na kontinentální Evropu, a má zájem o rozvoj hudby z východní Evropy," řekl HN Vladimír Kočandrle, který od 1. října povede českou pobočku Warner Music.
Ta bude v nové struktuře firmy oddělená od střední Evropy. Kromě Česka postupují Warneři stejně na Slovensku a v Polsku, přičemž ve všech zemích hodlají především podporovat domácí nahrávací značky.
V případě Česka to bude zejména label Monitor, pod jehož hlavičkou bude Warner vydávat většinu tuzemské tvorby. Například nahrávky Jarka Nohavici, jehož letošní kompilaci Tenkrát k autorovým šedesátým narozeninám vydají na podzim na vinylu. "Půjde o exkluzivní, heavy-weightový double vinyl, který připravíme pro podzimní trh. Album Tenkrát je na českém trhu od června nonstop nejprodávanější deskou," připomíná Kočandrle.
Ten má s českou hudbou bohaté zkušenosti z let, kdy vedl tuzemskou pobočku EMI. Poté, co tuto firmu koupil konkurenční Universal, několik měsíců fungovala pod provizorním názvem Parlophone. "To byl přechodný jev. V nové struktuře Warner Music se Parlophone vrátí k tomu, čím vždycky byl, tedy jednou z hlavních značek Warner Music pro angloamerickou hudbou, a vycházet pod ním budou například tituly od Coldplay nebo Kylie Minogue," dodává Kočandrle.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.