Režisér Zdeněk Tyc se v komorním psychologickém dramatu nazvaném Jako nikdy s pozoruhodnou otevřeností zamýšlí nad tématem, které budí strach, ale jednou se s ním musíme vypořádat všichni.

Navzdory vědomí neodvratitelné smrti, jež se nad příběhem po celou dobu vznáší, je ale Tycův snímek jedním z nejživotnějších českých filmů posledních let.

Rivalky u smrtelné postele

Hlavním aktérem intimního dramatu o konečnosti života je pedagog a malíř okresního významu (Jiří Schmitzer), který umírá na rakovinu ve svém venkovském domě. Tam o něj pečují dvě ženy: jeho současná, o generaci mladší partnerka (Petra Špalková) a vdaná, asi pětapadesátiletá zdravotní sestra (Taťjana Medvecká), která kdysi bývala jeho milenkou. Všichni tři nebojují jen s blížící se smrtí, ale také mezi sebou a sami se sebou.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se