Bohuslav Martinů sehraje na dnes začínajícím Pražském jaru malou, ale symbolickou přesilovku s Mozartem.

Časy se mění. Zatímco na festivalových koncertech zazní sedm skladeb donedávna opomíjeného českého modernisty, je jindy všudypřítomný rakouský klasik zastoupen jen šesti tituly.

„Ačkoliv může být Pražské jaro považováno za konzervativní festival, tohle je důkaz, že tomu tak není,“ zdůrazňuje v rozhovoru pro HN mluvčí festivalu Pavel Trojan.

A devětadvacetiletý muž je sám příkladem toho, že nejvýznamnějšímu českému festivalu klasické hudby ustrnutí nehrozí. Nadcházející neděli se na Pražském jaru Trojan postaví do čela symfonického tělesa. Řídit bude orchestrální koncert nazvaný Debut Pražského jara určený dirigentům do dvaatřiceti let.

Programovou novinku letos inicioval prezident festivalu Jiří Bělohlávek. A doporučil Pavla Trojana.

Ten měl donedávna rozjetou také dráhu televizního herce, v populárním seriálu Dobrá čtvrť hrál dokonce hlavní roli. Pak se ale herectví vzdal. „Dlouho jsem se rozhodoval, protože těžko lze věnovat čas oběma profesím, aby se uspokojivě rozvíjely. Rozhodl jsem se pro hudbu, kterou jsem na rozdíl od herectví vystudoval,“ říká.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se