Dvacet procent kocourků zachráněno, napsal na svůj facebookový profil pořadatel David Gaydečka a přidal fotku spokojeného kotěte. Šlo o jeden z kanálů, kterými v dubnu Gaydečkův festival United Islands propagoval svoji první crowdfundingovou sbírku. V té se mu podařilo vybrat na české poměry rekordních 1,7 milionu korun, díky nimž se největší pražský hudební festival v pátek a sobotu odehraje také na placené scéně v Kinského zahradě. Řečeno slangem této reklamy, "sto procent koťátek vyslyšelo mňoukání z Kinského zahrady".
Přitom prvních čtrnáct dnů to vypadalo, že kampaň nemá šanci uspět. "Vyrobili jsme si dopředu graf, ale stále jsme byli o týden pozadu," popsal HN druhý z pořadatelů Martin Voňka, který má na starosti finanční provoz festivalu. Teprve dva týdny po oznámení se naplno rozběhla kampaň v tisku a v rádiích, která sbírce, pořádané na serveru Hithit.cz, pomohla.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.