Současné hudbě se Petr Kotík věnuje padesát let, a přesto ho nepřestává překvapovat. Jako třeba na předloňském prvním ročníku festivalu Dny nové opery Ostrava.

"Nechtělo se mi věřit, jak byl úspěšný," popisuje HN Kotík. "Na inscenaci opery Johna Cage jsme měli narvaný sál a lidé ani nedutali," připomíná dílo amerického experimentátora.

Kotíka, který Cageovu hudbu důvěrně zná, překvapila i samotná opera nazvaná Europera 5. "Jde o komorní dílo, které se vždy inscenovalo ve velkých sálech," vysvětluje.

"Divadlo Antonína Dvořáka v Ostravě je pro něj ale jako dělané. Přivezli jsme Cageova asistenta Andrewa Culvera, který se ujal režie, a americkou sopranistku Marthu Herrovou, jež zpívala premiéru této opery v roce 1979. Poprvé byla Europera 5 zinscenovaná tak, jak si zaslouží."

A letos se Kotík vrací na místo činu. Druhý ročník Dnů nové opery Ostrava začne příští středu a uvede šest představení, z toho tři ve světové premiéře: operu Martina Smolky nazvanou Sezname, otevři se!, dílo Encounter čínské skladatelky Mojiao Wang a také Kotíkova vlastní Mistrovská díla, vůbec první operu, kterou kdy složil.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se