Instalaci z válkou poničených aut z Ukrajiny, dílo využívající počítačově zpracovaná data z tisíců kilometrů pražských ulic i tradiční světelné projekce na budovy nabídne čtyřdenní Signal Festival, který ve čtvrtek začal v Praze. Desátý ročník akce pro zájemce připravil dvě trasy a doprovodný program v Kunsthalle Praha, Centru architektury a městského plánování (CAMP) nebo Galerii U Betlémské kaple.

„Desátý ročník je oslavou kreativity a umění, jsem proto nesmírně rád, že se k nám přidala řada významných pražských institucí, jako je Národní divadlo, Kunsthalle Praha, (kulturní prostor) Vzlet nebo ČVUT, které první velké výročí oslaví s námi,“ řekl ředitel Signal Festivalu Martin Pošta. Festival podle něj dosud navštívily více než tři miliony lidí.

Instalaci z opuštěných a rozbitých aut přivezených z válkou zasažené Ukrajiny přichystal na Mariánském náměstí designér Maxim Velčovský. Turecký designér a umělec pracující s umělou inteligencí Refik Anadol pro velkoplošnou projekci v centru CAMP zpracoval algoritmem strojového učení data z trojrozměrného modelu více než 4500 kilometrů pražských ulic.

Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického zapojí do instalace Forum Robotum na Karlově náměstí autonomní roboty se světelnými krovkami. Světelné instalace budou k vidění třeba v Klementinu, na kostelech U Salvátora a svatého Václava, bazilice svaté Ludmily, v Bezručových a Heroldových sadech nebo na Vršovickém zámečku.

Ve spolupráci s Laternou magikou uvede Signal Festival v Kateřinské zahradě inscenaci spojující videomapping a tanec. Režie představení LUNAtic se ujala choreografka a performerka Miřenka Čechová, která se nechala inspirovat tvorbou surrealistických básnířek, francouzské Joyce Mansourové a české Jany (Honzy) Krejcarové.

Většina programu je zdarma. Galerijní zóna zahrnuje šest míst, na ta je třeba zakoupit vstupenku Signal Plus, se kterou lze díla navštěvovat opakovaně. Program je na www.signalfestival.com.