Otec
FILM, na Netflixu od
Jeden z nejsilnějších slovenských snímků poslední dekády doputoval na Netflix. Film sleduje osud muže v působivém podání Milana Ondríka, jehož život zásadně poznamená jediná tragická chyba. Událost naruší fungující manželství, zanechá hlavního hrdinu izolovaného a vystaveného nejen hrozbě trestního postihu, ale především tíživému pocitu osobní viny. Příběh se soustředí na rozpad rodinných jistot a psychické důsledky selhání, které nelze jednoduše odčinit. Film inspirovaný skutečnou událostí se postupně přesouvá od vnějších následků tragédie k vnitřnímu zkoumání lidské mysli. Otec je komorním dramatem o odpovědnosti a vině, které s divákem zůstane ještě dlouho po jeho zhlédnutí.
Modrou stezkou
FILM, režie Gabriel Mascaro, v kinech od 18. 12.
Snímek Modrou stezkou sleduje příběh sedmasedmdesátileté Terezy, která celý život prožila v malém průmyslovém městě v Amazonii. Její každodenní rutinu naruší úřední rozhodnutí, které ji donutí přestěhovat se do vzdálené obytné kolonie určené pro seniory považované za ekonomicky neproduktivní. Izolované místo má uvolnit prostor mladší generaci a podřídit stáří logice efektivity a růstu. Tereza se ale s takovým osudem odmítá smířit a vydává se na cestu po řekách a přítocích amazonské krajiny, aby si splnila své poslední přání, dokud má možnost rozhodovat o vlastním životě. Film spojuje osobní příběh s širšími tématy svobody, stáří a společenského tlaku ve výrazných kulisách jihoamerické přírody.

Lavička
DIVADLO, režie Vít Vencl, Divadlo Ungelt, Praha, premiéra 24. 5.
Lavička je komorní satirická komedie skotského stand-up komika Keira McAllistera. Text původně vznikl pro dva herce rozdílných generací a s lehkostí propojuje principy stand-upu s dialogickým divadlem, v němž humor slouží jako nástroj kritického pohledu na lidské slabosti a nedostatky. Režie se ujal Vít Vencl, pro Ungelt typický autor psychologicky přesných inscenací, který se zde poprvé věnuje čisté satiře. V hlavních rolích se představují Petr Stach a Miroslav Hanuš. Lavička nabízí koncentrovaný herecký „souboj“ založený na ironii a dobře načasovaném rytmu.

Adéla Babanová & Daniel Pitín – Can you hear me?
VÝSTAVA, Galerie města Plzně, do 31. 12.
Film a umění v jedinečném spojení. Galerie města Plzně uvádí první společnou výstavu Adély Babanové a Daniela Pitína, dvou výrazných osobností současného umění, jejichž tvorba se dlouhodobě rozvíjí paralelně. Výběr prací z posledních let představuje filmové projekty Adély Babanové a malby Daniela Pitína rozšířené o koláž a pohyblivý obraz, přičemž ukazuje tematické průniky jejich samostatných uměleckých přístupů. Výstava se soustředí na otázky komunikace, paměti a nejistoty sdělení v kontextu osobní i společenské zkušenosti. Vedle dosud posledního filmového projektu Adély Babanové nabízí sérii Pitínových obrazů reflektujících motiv budoucnosti a potvrzuje dialog dvou svébytných autorů, kteří reagují na proměny současného světa z rozdílných, ale vzájemně se zrcadlících perspektiv.

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist








